triceps

Alla inlägg under april 2013

Av Triceps Blogg - 16 april 2013 14:53

Nu har det varit ett tag sen jag skrev inlägg, det har berott på flera saker men främst för att jag har haft mycket annat att göra och tänka på. Det här projektarbetet börjar lida mot sitt slut så jag tänkte berätta lite om mina resultat sen när vi började skriva i bloggen.


Det resultat jag märker av mest och som var ett av mina främsta mål är att känner mig mycket bättre i ryggen. Mitt diskbråck som jag led mycket av känner jag inte av lika mycket längre även fast jag måste fortsätta stärka upp så att det inte blir värre igen.
Förutom min rehabilitering så tycker jag att jag har lyckats bra med min träning, inte bara att jag kan träna med tyngre vikter utan jag börjar också se att musklerna har vuxit och jag känner mig mer vältränad än tidigare. Och det tycker jag, likasom många andra att det är det roligaste med att träna.



Tack för mig! /Niklas

Av Triceps Blogg - 5 april 2013 22:12

Äntligen Fredag!
Och vad betyder det? jo att det är bröst som gäller! Det blev lite extra triceps träning efter bröstpasset efter som att jag missade mitt armpass i Tisdags pga den j**la studentkryssningen. Men nu vidare till träningen. För någon vecka sedan såg jag ett klipp på Rob Riches när han körde bröst, han började då passet med att köra tre set i flyes maskinen på ca 15 reps. Han gjorde detta för att bygga upp lite pump innan han gick på de tyngre bröstövningarna som bänkpress, hantelpress osv. Sen jag såg det klippet har jag också kört med tre stycken pumpa upp set innan jag kör bänk. Jag trodde faktiskt att jag skulle vara klenare i bänken för att jag kör en övning innan men faktiskt så känner jag mig starkare och explisivare i bröstet när jag har fått upp pumpen i dem. Så jag rekommenderar er att testa köra några set flyes innan ni går på de tyngre övningarna. Det kanske inte funkar för alla men det kan vara värt att testa. Så här såg passet ut idag:

Flyes i maskin-3 set
Bänkpress- 4 set
Uppåtlutande bänkpress- 4 set
Nedåtlutande bänkpress- 4 set
Dips- 4 set
Cabelcross flyes- 4 set
Tricepspress över huvudet med hantel- 4 set
Triceps pushdown- 4 set
Sen avslutade jag med lite olika armhävningar

Som ni ser så kör jag rätt så många övningar och set på varje muskelgrupp. Detta gör jag för att jag vill träna slut muskeln totalt sen låter jag den vila i en vecka. Och jag har vant min kropp vid att köra många set så jag måste göra det för att känna att muskeln verkligen är helt slut. Nu har det gått ca 8 timmar sen jag körde bröst och jag börjar redan få träningsvärk så det känns ju som att det tar i alla fall. Börjar få upp lite volym på bröstet, men är långt ifrån klar! 
   


Presentation

Följ oss

         

Get Toned UF

Vill ni ha riktigt goda och billiga kosttillskott? Köp samma grejer som vi använder. In och betäll av Get Toned UF!
http://gettoneduf.se/

Fråga oss

1 besvarad fråga

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards