triceps

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Periodisk fasta

Av Triceps Blogg - 24 februari 2013 21:33

Just nu sitter jag och lägger upp hur min kost ska se ut under lovet. Jag har tänkt att börja min deff i början på april och har då tänkt att köra på något som heter periodisk fasta. Periodisk fasta går ut på att du har ett ätarfönster under dagen och under de timmarna ska du lyckas få i dig ditt dagliga intag. Ett vanligt upplägg brukar vara att man har ett ätarfönster på 8 timmar och sedan fastar i 16 timmar. Jag kommer köra att jag äter mitt första mål kl 12 och mitt sista innan kl 8. Men det är ju mer än en månad kvar innan jag ska börja deffa på riktigt men jag tänkte att jag skulle göra en liten "test vecka" nu under sportlovet så att jag får känna på hur det känns och hur kroppen reagerar. Jag ska äta tre mål mat per dag. första vid 12.00, andra vid 15.00 och sista vid 20.00 Mitt kaloriintag kommer ligga på ca 3000 kcal/dag.


Vill förtydliga att periodisk fasta egentligen inte är någon diet som typ LCHF eller likande utan det är mer ett annat sätt att se på intaget av kost och speciellt timingen i kosten. Sen beror ju resulaten på vad man stoppar i sig under sitt ätarfönster. Äter du för mycket kalorier under ätarfönstret kommer du gå upp i vikt och äter du för lite kalorier kommer du att tappa vikt, så enkelt är det. Jag kommer att väga mig i morgon bitti och sedan några gånger under veckan och se om det händer något. Jag förväntar mig inte att det kommer hända så mycket alls faktiskt med tanke på att jag bara kommer hålla på i en vecka och att 3000 kcal/dag är det jag bör ligga på för att hålla min vikt. Men det ska bli kul att testa iaf. När jag sitter och lägger upp olika kostscheman så använder jag mig av ett program som heter Dietist XP. Det gör allt mycket smidigare efter som att du slipper ränka massa själv och det bästa med programmet är att det har de flesta livsmedel inlagda med innehållsförteckning och allt. Så du behöver bara klicka på det du vill äta och lägga till det. 


 
Så här ser programmet ut. Man kan se de olika staplarna för kolhydrater, fett och protein samt för några mineraler och vitaminer. Man kan välja till vilka mineraler och vitaminer man vill se. Har ni några frågor angående kost eller hur man räknar ut olika saker så är det bara att ni hör av er här på bloggen eller på vår facebook sida: http://www.facebook.com/TricepsTraningsblogg?ref=hl 
Om ni vill läsa lite mer om periodisk fasta så kan ni gå in på: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html 


/Fredrik

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Triceps Blogg - 3 maj 2013 14:16

Nu är det dags för oss att börja sammanställa det här projektarbetet. Det har varit väldigt kul att få testa på att blogga under några månader. Nu har det inte blivit lika mycket bloggande som vi hade tänkt från början men det är väl som det är. Vi h...

Av Triceps Blogg - 16 april 2013 14:53


Nu har det varit ett tag sen jag skrev inlägg, det har berott på flera saker men främst för att jag har haft mycket annat att göra och tänka på. Det här projektarbetet börjar lida mot sitt slut så jag tänkte berätta lite om mina resultat sen när vi b...

Av Triceps Blogg - 5 april 2013 22:12


Äntligen Fredag!Och vad betyder det? jo att det är bröst som gäller! Det blev lite extra triceps träning efter bröstpasset efter som att jag missade mitt armpass i Tisdags pga den j**la studentkryssningen. Men nu vidare till träningen. För någon veck...

Av Triceps Blogg - 26 mars 2013 20:10


Nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg. Detta beror främst på att jag inte har haft så mycket intressant att skriva om och för att jag har varit lite lat och inte orkat skriva. Men ska försöka bli bättre på det nu. Och nu är det ju inte bara jag...

Av Triceps Blogg - 2 mars 2013 20:58


Hejhej alla läsare!Så, nu har jag haft min "test" vecka av periodisk fasta. De första dagarna så var det lite svårt att inte få äta frukost direkt när man vaknade. Men man vänjer sig rätt snabbt och hungerkänslorna försvinner. Det som har varit jobbi...

Presentation

Följ oss

         

Get Toned UF

Vill ni ha riktigt goda och billiga kosttillskott? Köp samma grejer som vi använder. In och betäll av Get Toned UF!
http://gettoneduf.se/

Fråga oss

1 besvarad fråga

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards