triceps

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Lördagsmys

Av Triceps Blogg - 27 januari 2013 00:14

Hej Hej!
Mycket träning den här veckan, har än så länge kört alla dagar den här veckan och jag kommer nog att köra imorgon också. Det känns som att gym bytet var precis det jag behövde för att få igång träningsmotivationen igen. Skit kul att träna med mina  träningskompisar och det känns som att träningen går frammåt! Lyckades paja axeln lite i måndags så det har varit lite svårt att köra vissa övningar. Så därför  har det inte varit så mycket tunga övningar den här veckan utan det har legat mest fokus på kontakt och pump. Men vidare till gårdagens arm träning:

Triceps
Smal bänk 5 set
Enarms triceps extension med hantel 4 set
Frenchpress Fredrik special 5 set
Dips 4 set
Enarms triceps pushdown 4 set

Biceps

Biceps curl med Ez-bar 5 set
Hammercurl 4 set
Scottcurl 4 set
Repcurl 4 set
Curl maskin 4 set

Efter det här passet så kan jag ju säga att armarna kändes som att de skulle sprängas. Ska försöka att ta lite mer kort och filma lite när jag kör vissa övningar så att ni får se hur jag gör och vad man ska tänka på. Idag blev det lite axelträning. Jag åkte in vid 7 tiden och när jag kom till gymmet så var jag nästan ensam där. Alla är väl ute och super på lördags kvällarna istället för att träna. Men inte jag inte, ska man nå sitt mål så måste man göra vissa uppoffringar för att nå dit. Att tro att man kommer att se resultat från sin träning samtidigt som man super varje helg fungerar inte riktigt.
 

Juste dagens träning var det ju. Som sagt så stod axlar på schemat. Upplägget såg ut ungefär så här:

Axelpress i smithmaskinen 5 set + några uppvärmningsset 
Enarms hantellyft åt sidan 4 set
Drag till hakan i kabel 4 set
Lyft åt sidan i kabel 4 set
Baksida axel rodd 4 set
Reversed flyes i maskin 5 set
Baksida axel drag i kabeln 4 set
Sen avslutade jag med några set benlyft 

Den obligatoriska "efter passet kortet i spegel bilden" 
 

Fick även hem min efterlängtade beställning från Get Toned UF i Fredags. Har inte haft någon gainer eller protein på typ två veckor, hemskt! Blev 1 kg whey, 1 kg Casein och 1,5 kg Gainer. Vill ni också beställa något så är det bara att klicka på länken till deras sida som ligger här till höger-->
 
Hej så länge/ Fredrik
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Triceps Blogg - 3 maj 2013 14:16

Nu är det dags för oss att börja sammanställa det här projektarbetet. Det har varit väldigt kul att få testa på att blogga under några månader. Nu har det inte blivit lika mycket bloggande som vi hade tänkt från början men det är väl som det är. Vi h...

Av Triceps Blogg - 16 april 2013 14:53


Nu har det varit ett tag sen jag skrev inlägg, det har berott på flera saker men främst för att jag har haft mycket annat att göra och tänka på. Det här projektarbetet börjar lida mot sitt slut så jag tänkte berätta lite om mina resultat sen när vi b...

Av Triceps Blogg - 5 april 2013 22:12


Äntligen Fredag!Och vad betyder det? jo att det är bröst som gäller! Det blev lite extra triceps träning efter bröstpasset efter som att jag missade mitt armpass i Tisdags pga den j**la studentkryssningen. Men nu vidare till träningen. För någon veck...

Av Triceps Blogg - 26 mars 2013 20:10


Nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg. Detta beror främst på att jag inte har haft så mycket intressant att skriva om och för att jag har varit lite lat och inte orkat skriva. Men ska försöka bli bättre på det nu. Och nu är det ju inte bara jag...

Av Triceps Blogg - 2 mars 2013 20:58


Hejhej alla läsare!Så, nu har jag haft min "test" vecka av periodisk fasta. De första dagarna så var det lite svårt att inte få äta frukost direkt när man vaknade. Men man vänjer sig rätt snabbt och hungerkänslorna försvinner. Det som har varit jobbi...

Presentation

Följ oss

         

Get Toned UF

Vill ni ha riktigt goda och billiga kosttillskott? Köp samma grejer som vi använder. In och betäll av Get Toned UF!
http://gettoneduf.se/

Fråga oss

1 besvarad fråga

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards