triceps

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Ben/rygg & nytt protein

Av Triceps Blogg - 6 februari 2013 17:32



Igår tränade jag ben på gymmet men tyvärr blev det sent så jag hann inte blogga. Men passet gick väldigt bra igår fick bra pump i benen och jag kunde knappt gå efter passet. Jag har ännu inte börjat tränat med mitt nya schema, men jag kommer troligtvis börja nästa vecka med mitt nya schema. Dom ända förändringen inom min träning nu för tillfället är att jag ska köra tester varanan vecka med niklas på gymmet. Annars tränar jag med samma övningar som förut sedan har jag lagt till övningar eller bytigt ut övningar mot andra. Här är benpasset jag körde igår. 


Ben

Uppvärming 10min på löpbandet

Benpress 4 set 10 reps 
Utfallsteg 4 set 10 reps per ben
hacklift 4 set 12 reps
sittande benspark 4 set 10 reps
Baksida lårcurl sittande i maskin 4 set 10 reps
Baksida lårcurl i maskin 4 set, 10 reps

 

Jag har också tränat idag, då tränade jag rygg med Niklas. Det var det bästa träningspasset jag har tränat på länge och det är såna här pass som gör mig motiverad till att träna ännu mera. Därför man blir så sjukt taggad på gymmet när man känner efter första övningen att man har sjukt bra pump i ryggen. Vi körde väldigt tungt men inte max tungt så vi körde 6-10 reps per set. Man körde ungefär 6 reps de sista setet i vissa övningarna. Vi hade högt tempo på övningarna så man fick verkligen upp pulsen plus att vi hade många övningar därför ville vi ha ett högt tempo. Efter vi hade tränat var man helt slut i ryggen då satt vi oss i jacuzzin i 30 min och njöt av en god protein shake! Nedanför kan ni läsa om övningarna vi körde på passet.

 

Rygg
Latsdrag i maskin brett grepp 4 set 8-10 reps

Latsdrag i maskin smalt grepp 4 set 8-10 reps

Lat pulldown 4 set 10 reps

Sittande enarms rodd 4 set 6-10 reps

Sittande rodd 4 set 6-10 reps

Stående rodd super set med shrugs 4 set 6-10 reps

Stående flyes 5 set 8-10 reps

Flyes i maskin 4 set 10 reps

Ryggresningar i maskin 5 set 10 reps

 

Jag har även köpt två kilo protein whey 100% blåbärs smak från Get Toned UF märket är Body Science det är en väldigt god smak jag rekommenderar verkligen detta protein!


 

Tack för mig/ Johan


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Triceps Blogg - 3 maj 2013 14:16

Nu är det dags för oss att börja sammanställa det här projektarbetet. Det har varit väldigt kul att få testa på att blogga under några månader. Nu har det inte blivit lika mycket bloggande som vi hade tänkt från början men det är väl som det är. Vi h...

Av Triceps Blogg - 16 april 2013 14:53


Nu har det varit ett tag sen jag skrev inlägg, det har berott på flera saker men främst för att jag har haft mycket annat att göra och tänka på. Det här projektarbetet börjar lida mot sitt slut så jag tänkte berätta lite om mina resultat sen när vi b...

Av Triceps Blogg - 5 april 2013 22:12


Äntligen Fredag!Och vad betyder det? jo att det är bröst som gäller! Det blev lite extra triceps träning efter bröstpasset efter som att jag missade mitt armpass i Tisdags pga den j**la studentkryssningen. Men nu vidare till träningen. För någon veck...

Av Triceps Blogg - 26 mars 2013 20:10


Nu var det länge sedan jag skrev ett inlägg. Detta beror främst på att jag inte har haft så mycket intressant att skriva om och för att jag har varit lite lat och inte orkat skriva. Men ska försöka bli bättre på det nu. Och nu är det ju inte bara jag...

Av Triceps Blogg - 2 mars 2013 20:58


Hejhej alla läsare!Så, nu har jag haft min "test" vecka av periodisk fasta. De första dagarna så var det lite svårt att inte få äta frukost direkt när man vaknade. Men man vänjer sig rätt snabbt och hungerkänslorna försvinner. Det som har varit jobbi...

Presentation

Följ oss

         

Get Toned UF

Vill ni ha riktigt goda och billiga kosttillskott? Köp samma grejer som vi använder. In och betäll av Get Toned UF!
http://gettoneduf.se/

Fråga oss

1 besvarad fråga

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards